Адукацыйныя напрамкі

Інфармацыйныя і кампутарныя тэхналогіі

Прататыпіраванне

Вэб-дызайн

Праграмаванне мікракантролераў

Праграмаванне на мове Python

Штучны інтэлект

Лічбавы рытэйл

Прататыпіраванне

Прататыпіраванне шырока выкарыстоўваецца ў машына – і прыборабудаванні, праграмаванні і ў многіх іншых галінах тэхнікі. Прататыпіраванне – гэта магчымасць вырабіць прататып (вопытны ўзор) вырабы, вузлоў вырабы, асобных дэталяў у натуральную велічыню з выкарыстаннем тэхналогій лічбавага вытворчасці ў самыя кароткія тэрміны.

Праграма «Прататыпаванне» прадугледжвае:

  • азнаямленне з асновамі тэхнічнага чарчэння і працы ў сістэме трохмернага мадэлявання Autodesk 3ds Max, Fusion 360;
  • вывучэнне тэхналогіі праектавання і пабудовы 3D-мадэляў, а таксама імпарту 3D-мадэляў розных фарматаў і выкарыстання іх для пабудовы уласных канструкцый;
  • засваенне прынцыпаў працы 3D-друкаркі;
  • стварэнне, кланаванне і трансформирование 3D-аб’ектаў;
  • стварэнне складаных трохмерных мадэляў, правядзенне сімуляцый фізічных з’яў для пацверджання мэтазгоднасці створаных канструкцый.

Праграма рэалізуецца пры садзейнічанні Беларускага дзяржаўнага універсітэта інфарматыкі і радыёэлектронікі.

Куратары праграмы:

Гордеюк Анастасія Уладзіміраўна – выкладчык вышэйшай катэгорыі цыклавой камісіі праграмнага забеспячэння інфармацыйных тэхналогій установы адукацыі «Беларускі дзяржаўны універсітэт інфарматыкі і радыёэлектронікі», філіяла «Мінскі радыётэхнічны каледж»;

Серада Ірына Аляксандраўна – старшы выкладчык кафедры інфармацыйных сістэм і тэхналогій Інстытута інфармацыйных тэхналогій установы адукацыі «Беларускі дзяржаўны універсітэт інфарматыкі і радыёэлектронікі», магістр тэхнічных навук.

Web-дызайн

Вэб-дызайн — гэта працэс стварэння візуальнай і функцыянальнай структуры вэб-сайта або вэб-прыкладанні з выкарыстаннем моў праграмавання і тэхналогій, такіх як HTML, CSS, JavaScript

Адукацыйную напрамак «Вэб-дызайн» накіравана на развіццё навыкаў навучэнцаў у сферы вэб-распрацоўкі і падтрымку іх творчых праектаў. Асноўная ўвага надаецца вывучэнню вэб-дызайну, стварэння сайтаў і паглыбленню ведаў у сферы Інтэрнэт-тэхналогій.

Праграма «Вэб-дызайн» прадугледжвае:

  • вывучэнне асноў вэб-дызайну, праектаванне і распрацоўку вэб-прыкладанняў;
  • вывучэнне асноў стварэння стыляў вэб-дакумента з выкарыстаннем каскадных табліц стыляў CSS;
  • удасканаленне навыкаў пабудовы простых вэб-старонак з выкарыстаннем HTML і CSS;
  • паглыбленне ведаў праектавання і распрацоўкі статычных і дынамічных вэб-рэсурсаў;
  • удасканаленне навыкаў выкарыстання Flexbox для стварэння гнуткіх і спагадных канструкцый;
  • вывучэнне прынцыпаў працы медыя-запытаў і іх прымяненне для адаптыўнага вэб-дызайну;
  • вывучэнне асноў JavaScript, яго сінтаксісу і асноўных канструкцый;
  • удасканаленне навыкаў распрацоўкі інтэрактыўных анімацый, якія рэагуюць на дзеянні карыстальніка;
  • вывучэнне інструментаў распрацоўніка ў папулярных браўзэрах і іх функцыянал.

Праграма рэалізуецца пры падтрымцы Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта інфарматыкі і радыёэлектронікі.

Куратары праграмы:

Сицко Уладзімір Аляксандравіч – старшы выкладчык кафедры інфармацыйных сістэм і тэхналогій Інстытута інфармацыйных тэхналогій установы адукацыі «Беларускі дзяржаўны універсітэт інфарматыкі і радыёэлектронікі», магістр тэхнічных навук;

Андрайчук Вольга Мікалаеўна – выкладчык дысцыплін общепрофессионального і спецыяльнага цыклаў ўстановы адукацыі «Беларускі дзяржаўны універсітэт інфарматыкі і радыёэлектронікі» філіяла «Мінскі радыётэхнічны каледж»;

Серада Ірына Аляксандраўна – старшы выкладчык кафедры інфармацыйных сістэм і тэхналогій Інстытута інфармацыйных тэхналогій установы адукацыі «Беларускі дзяржаўны універсітэт інфарматыкі і радыёэлектронікі», магістр тэхнічных навук.

Праграмаванне мікракантролераў

Мікракантролеры з’яўляюцца асновай многіх прылад, у тым ліку разумных дамоў, сістэм аўтаматызацыі вытворчасці, медыцынскіх і іншых прылад Інтэрнэту рэчаў. Веданне праграмавання мікракантролераў дазваляе вырашаць многія задачы ў сферы электронікі, робататэхнікі, аўтаматыкі і многіх напрамкаў у IT-сферы.

Праграма «Праграмаванне мікракантролераў» прадугледжвае:

  • набыццё і паглыбленне ведаў аб микроконтроллерах, прынцыпах іх работы, структуры, спецыфікацыі розных мадэляў;
  • вывучэнне мовы праграмавання З++ для мікракантролераў;
  • азнаямленне з прынцыпамі распрацоўкі праграмнага забеспячэння для мікракантролераў;
  • вывучэнне алгарытмаў і метадаў апрацоўкі дадзеных, метадаў працы з шынамі перадачы дадзеных мікракантролера, тэхнік адладкі і тэставання праграм для мікракантролераў;
  • засваенне комплексу ведаў, уменняў і навыкаў у галіне праектавання, праграмавання і распрацоўкі ўбудаваных сістэм на базе мікракантролераў;
  • праграмаванне мікракантролераў на базе Arduino;
  • стварэнне праграм і алгарытмаў для працы з микроконтроллерами;
  • рашэнне практычных задач з выкарыстаннем мовы праграмавання C++;
  • набыццё навыкаў распрацоўкі сістэм кіравання прыладамі на аснове мікракантролераў, кіравання рознымі прыладамі з дапамогай партоў уводу-вываду, працы з сэнсарамі, вымярэння параметраў, апрацоўкі дадзеных, выкарыстання пратаколаў сувязі і г. д.

Праграма рэалізуецца пры садзейнічанні Беларускага дзяржаўнага універсітэта інфарматыкі і радыёэлектронікі.

Куратары праграмы:

Сіцко Уладзімір Аляксандравіч – старшы выкладчык кафедры інфармацыйных сістэм і тэхналогій Інстытута інфармацыйных тэхналогій установы адукацыі «Беларускі дзяржаўны універсітэт інфарматыкі і радыёэлектронікі», магістр тэхнічных навук;

Андрайчук Аляксандр Алегавіч – выкладчык дысцыплін спецыяльнага цыкла цыклавой камісіі «Праграмуемыя мабільныя сістэмы» установы адукацыі «Беларускі дзяржаўны універсітэт інфарматыкі і радыёэлектронікі», філіяла «Мінскі радыётэхнічны каледж».

Праграмаванне на мове Python

Python — адзін з самых хутка развіваюцца моў праграмавання ў свеце. Вучэбная праграма па вучэбным прадмеце «Праграмаванне на мове Python» дазволіць навучэнцам азнаёміцца з сучаснымі фреймворками і бібліятэкамі як пры працы з вэб-сайтамі, так і для распрацоўкі інтэлектуальных сістэм (робатаў).

Праграма «Праграмаванне на мове Python» прадугледжвае:

  • вывучэнне асноўных паняццяў, магчымасцяў і асаблівасцяў мовы Python;
  • азнаямленне з асноўнымі структурамі дадзеных мовы Python, асновамі аб’ектна-арыентаванага праграмавання Python;
  • вывучэнне базавых прынцыпаў працы з модулем Requests, бібліятэкамі BeautifulSoup, telebot, aiogram;
  • асваенне базавых прыёмаў праграмавання для рэалізацыі праектаў прыкладанняў;
  • фарміраванне і ўдасканаленне практычных уменняў і навыкаў у засваенні сродкаў распрацоўкі на мове Python.

Праграма рэалізуецца пры садзейнічанні філіяла «Мінскі радыётэхнічны каледж» Беларускага дзяржаўнага універсітэта інфарматыкі і радыёэлектронікі.

Куратары праграмы:

Андрайчук Вольга Мікалаеўна – выкладчык дысцыплін общепрофессионального і спецыяльнага цыклаў ўстановы адукацыі «Беларускі дзяржаўны універсітэт інфарматыкі і радыёэлектронікі» філіяла «Мінскі радыётэхнічны каледж»;

Новік Вольга Уладзіміраўна – выкладчык дысцыплін общепрофессионального і спецыяльнага цыклаў ўстановы адукацыі «Беларускі дзяржаўны універсітэт інфарматыкі і радыёэлектронікі» філіяла «Мінскі радыётэхнічны каледж».

Штучны інтэлект

Штучны (камп’ютэрны) інтэлект – найважнейшая кірунак развіцця інфарматыкі і вылічальнай тэхнікі. Працы ў галіне штучнага інтэлекту накіраваны на стварэнне фармальных мадэляў, сродкаў і метадаў праектавання інтэлектуальных камп’ютэрных сістэм, якія павінны валодаць:

  • здольнасць да навучання і саманавучання;
  • высокай хуткасцю навучання;
  • адсутнасцю абмежаванняў на набываныя сістэмай веды і навыкі;
  • здольнасцю вырашаць інтэлектуальныя задачы.

Прыкметамі інтэлектуальных задач з’яўляюцца:

  • недакладнасць, некарэктнасць і супярэчлівасць мэтаў;
  • няпоўнасць, недакладнасць, некарэктнасць, супярэчлівасць наяўных у сістэмы ведаў.

Інтэлектуалізацыя камп’ютэрных сістэм істотна пашырае сферы іх прымянення ў самых розных галінах чалавечай дзейнасці.

Праграма «Штучны інтэлект» прадугледжвае:

  • азнаямленне з асноўнымі паняццямі і кірункамі ў вобласці штучнага інтэлекту;
  • вывучэнне архітэктуры і кампанентаў інтэлектуальных сістэм;
  • вывучэнне сучасных падыходаў да распрацоўцы інтэлектуальных сістэм;
  • вывучэнне прынцыпаў працы з АС сямейства Linux і сродкамі контейнеризации;
  • асваенне сродкаў прадстаўлення ведаў і распрацоўкі баз ведаў;
  • асваенне сродкаў распрацоўкі решатель задач інтэлектуальных сістэм;
  • вывучэнне сродкаў арганізацыі лагічнага вываду ў інтэлектуальных сістэмах;
  • вывучэнне магчымасцяў прымянення штучных нейронных сетак у інтэлектуальных сістэмах;
  • асваенне сродкаў распрацоўкі інтэлектуальных інтэрфейсаў;
  • распрацоўку прататыпа інтэлектуальнай дыялогавай сістэмы па абранай тэме.

Праграма рэалізуецца пры садзейнічанні Беларускага дзяржаўнага універсітэта інфарматыкі і радыёэлектронікі.

Куратары праграмы:

Садоўскі Міхаіл Яфімавіч – старшы выкладчык кафедры інтэлектуальных інфармацыйных тэхналогій установы адукацыі «Беларускі дзяржаўны ўніверсітэт інфарматыкі і радыёэлектронікі»;

Зотаў Мікіта Уладзіміравіч – асістэнт кафедры інтэлектуальных інфармацыйных тэхналогій установы адукацыі «Беларускі дзяржаўны ўніверсітэт інфарматыкі і радыёэлектронікі»;

Кавалёў Міхаіл Уладзіміравіч – намеснік дэкана па навуковай рабоце факультэта інфармацыйных тэхналогій і кіравання, старшы выкладчык кафедры інтэлектуальных інфармацыйных тэхналогій установы адукацыі «Беларускі дзяржаўны ўніверсітэт інфарматыкі і радыёэлектронікі»;

Сальнікаў Данііл Андрэевіч – асістэнт кафедры інтэлектуальных інфармацыйных тэхналогій установы адукацыі «Беларускі дзяржаўны ўніверсітэт інфарматыкі і радыёэлектронікі»;

Арлоў Максім Канстанцінавіч – інжынер-праграміст ТАА «Интеллиджент семантыка сістэмс».

Лічбавы рытэйл

Лічбавы рытэйл – гэта працэс продажу тавараў і паслуг праз онлайн-платформы, уключаючы вэб-сайты і мабільныя прыкладання, з выкарыстаннем сучасных тэхналогій і інструментаў, такіх як электронная камерцыя, аналітыка дадзеных і маркетынг.

Адукацыйны кірунак «Лічбавай рытэйл» нацэлена на развіццё навыкаў навучэнцаў у сферы онлайн-продажаў і кіравання лічбавымі крамамі. Асноўная ўвага надаецца вывучэнню стратэгій электроннай камерцыі, стварэнню эфектыўных інтэрнэт-крам, а таксама паглыбленню ведаў у галіне лічбавага маркетынгу.

Праграма «Лічбавай рытэйл» прадугледжвае:

  • фарміраванне комплексных ведаў аб асновах працы з платформамі для электроннай камерцыі і іх магчымасцях для стварэння інтэрнэт-крам;
  • вывучэнне працэсу налады лакальнага хостынгу для распрацоўкі і тэставання праектаў на папулярных платформах электроннай камерцыі;
  • развіццё навыкаў кіравання асартыментам тавараў, уключаючы даданне, рэдагаванне і выдаленне тавараў, а таксама кіраванне катэгорыямі і атрыбутамі;
  • азнаямленне вучняў з пашырэннямі і модулямі, якія дазваляюць палепшыць функцыянальнасць крамы і павысіць карыстацкі цікавасць;
  • вывучэнне асноў SEO і лічбавага маркетынгу для аптымізацыі інтэрнэт-крамы, прыцягнення трафіку і павышэння канверсіі;
  • засваенне метадаў аналітыкі і справаздачнасці з выкарыстаннем інструментаў, такіх як Google Analytics і Яндэкс.Метрыка, для адсочвання прадукцыйнасці крамы і прыняцця абгрунтаваных рашэнняў, на аснове атрыманых дадзеных.

Праграма рэалізуецца пры садзейнічанні Беларускага дзяржаўнага універсітэта інфарматыкі і радыёэлектронікі.

Куратары праграмы:

Сицко Уладзімір Аляксандравіч – старшы выкладчык кафедры інфармацыйных сістэм і тэхналогій Інстытута інфармацыйных тэхналогій установы адукацыі «Беларускі дзяржаўны універсітэт інфарматыкі і радыёэлектронікі», магістр тэхнічных навук;

Крукава Дар’я Сяргееўна выкладчык кафедры менеджменту ўстановы адукацыі «Беларускі дзяржаўны універсітэт інфарматыкі і радыёэлектронікі», магістр інфармацыйных тэхналогій.