Гісторыя і традыцыі
Гісторыя развіцця сістэмы ўстаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі Рэспублікі Беларусь і арганізаванага дзіцячай тэхнічнай творчасці пачалася 10 лістапада 1929 года, з моманту заснавання найстарэйшай установы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі – Рэспубліканскага цэнтра тэхнічнай творчасці.
За гады існавання ўстанова адукацыі «Рэспубліканскі цэнтр тэхнічнай творчасці» неаднаразова мяняла назву і развівалася. У 2014 годзе Цэнтр перажыў новае нараджэнне, аб’яднаўшы пад сваім дахам установу адукацыі “Рэспубліканскі цэнтр тэхнічнай творчасці” і ўстанову “Рэспубліканскі Дом навучэнцаў і работнікаў прафесійнай адукацыі”. Захоўваючы традыцыі і абапіраючыся на назапашаны вопыт абедзвюх устаноў, Цэнтр вызначае новыя шляхі развіцця сістэмы бесперапыннай дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.
Асноўныя вехі гісторыі ўстановы “Рэспубліканскі Дом навучэнцаў і работнікаў прафесійнай адукацыі”…
У сакавіку 1972 года калегіяй Дзяржаўнага камітэта Савета Міністраў БССР па прафесійна-тэхнічнай адукацыі было прынята рашэнне аб стварэнні Рэспубліканскага Дома тэхнічнай творчасці прафтэхадукацыі. Загадам Дзяржаўнага камітэта Савета Міністраў БССР па прафесійна-тэхнічнай адукацыі ад 7 снежня 1973 г. №215 установа «Рэспубліканскі Дом тэхнічнай творчасці прафтэхадукацыі» была створана як вучэбна-метадычны цэнтр па арганізацыі тэхнічнай і дэкаратыўна-прыкладной творчасці ў прафесійна-тэхнічных навучальных установах на базе майстэрняў Мінскага ПТВ №12 бытавога абслугоўвання насельніцтва.
У 1986 годзе за кошт сродкаў, атрыманых ад вытворчай дзейнасці навучэнцаў прафесійна-тэхнічных вучылішчаў і пры непасрэдным удзеле саміх навучэнцаў і педагагічных работнікаў, па індывідуальным праекце пабудаваны новы будынак Рэспубліканскага Дома тэхнічнай творчасці прафтэхадукацыі для арганізацыі масавай і метадычнай работы па развіццю тэхнічнай і дэкаратыўнай творчасці, вынаходніцтва і рацыяналізатарства ў прафесійна-тэхнічных навучальных установах. Гэты будынак арыгінальнай канструкцыі, які адрозніваецца ад іншых своеасаблівай архітэктурай і прыгожым дызайнам, размясціўся па адрасе г.Мінск, вул.СЛАВІНСКАГА, 12, які зараз добра знаёмы педагогам і моладзі ўсёй рэспублікі.
У сувязі са стварэннем у 1988 годзе Міністэрства народнай адукацыі БССР установа “Рэспубліканскі Дом тэхнічнай творчасці прафтэхадукацыі” была перайменавана ў “Рэспубліканскі Дом тэхнічнай і мастацкай творчасці навучэнскай моладзі” (загад Міністэрства народнай адукацыі БССР ад 22 лістапада 1988 г. №156). Для эфектыўнага вырашэння задач у галіне бесперапыннай прафесійнай падрыхтоўкі моладзі, каардынацыі работы па выяўленні і падтрымцы здольных да тэхнічнай творчасці і рацыяналізатарскай дзейнасці навучэнцаў Рэспубліканскі Дом тэхнічнай і мастацкай творчасці навучэнскай моладзі праводзіць работу не толькі ў прафесійна-тэхнічных вучылішчах, але і ў сярэдніх . Не засталіся па-за ўвагай і агульнаадукацыйныя школы, з навучэнцамі якіх пачалі праводзіць прафарыентацыйную працу.
У 2002 годзе ў сувязі з пашырэннем функцыянальнай дзейнасці і ў мэтах больш поўнай адпаведнасці зместу работы яго задачам Рэспубліканскі Дом тэхнічнай і мастацкай творчасці навучэнскай моладзі перайменаваны ва ўстанову “Рэспубліканскі Дом навучэнцаў і работнікаў устаноў прафесійнай адукацыі” (загад Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20 ліпеня г. №287).
На базе Рэспубліканскага Дома навучэнцаў і работнікаў устаноў прафесійнай адукацыі было праведзена 13 рэспубліканскіх злётаў вынаходнікаў і рацыяналізатараў, 7 рэспубліканскіх фестываляў дэкаратыўна-прыкладной творчасці “Беларускi вянок”, 5 рэспубліканскіх выставак-кірмашоў “Горад майстроў”. У 2012 і 2013 гадах Рэспубліканскі Дом навучэнцаў і работнікаў устаноў прафесійнай адукацыі прымаў этапы Кубка свету, Кубка Еўразіі, Кубка Беларусі “Белы бусел” па авіямадэльным спорце ў класе мадэляў F2D “Паветраны бой”. І цяпер штогод арганізуюцца і праводзяцца велапрабегі па месцах баявой і працоўнай славы, эстафеты памяці, фестывалі звышлёгкіх лятальных апаратаў, агляды-конкурсы тэхнічнай і дэкаратыўна-прыкладной творчасці сярод навучальных устаноў, па выніках якіх арганізуюцца Рэспубліканскія выставы тэхнічнай і дэкаратыўнай творчасці.

Звераў Васіль Глябовіч
дырэктар Рэспубліканскага Дома тэхнічнай творчасці прафтэхадукацыі (1973-1975 г.г.)
Асноўныя вехі гісторыі ўстановы адукацыі “Рэспубліканскі цэнтр тэхнічнай творчасці”…
Гісторыя арганізаванай дзіцячай тэхнічнай творчасці Беларусі вядзе свой адлік з 10 лістапада 1929 г. гады. Менавіта ў гэты дзень на паседжанні Цэнтральнага бюро дзіцячай камуністычнай арганізацыі пры Цэнтральным камітэце Ленінскага камуністычнага саюза моладзі Беларусі было прынята рашэнне аб арганізацыі працы Цэнтральнай дзіцячай тэхнічнай станцыі (ЦДТС) – першай рэспубліканскай пазашкольнай установы, якая арганізуе працу з дзецьмі па тэхнічнай творчасці і вынаходніцтве. span>
Перад калектывам ЦДТС ставіліся важныя задачы: камуністычнае выхаванне навучэнцаў, падрыхтоўка іх да ўдзелу ў сацыялістычным будаўніцтве, прыцягненне да выканання першага пяцігадовага плана развіцця народнай гаспадаркі і індустрыялізацыі маладой рэспублікі, папулярызацыя тэхнічных ведаў, падтрымка цікавасці дзяцей да тэхнікі, выяўленне здольнасцей да вынаходніцтва, аказанне метадычнай дапамогі школам і піянерскім атрадам у арганізацыі працы тэхнічных выставак і конкурсаў.
Сваю працу ЦДТС пачала на вуліцы Захар’еўскай (раён сучаснага Дома афіцэраў) , у будынку, дзе раней размяшчалася лютэранская кірха. Але ўжо ў пачатку 1932 года для працы станцыі былі выдзелены памяшканні на тэрыторыі першай Усебеларускай сельскагаспадарчай выставы (цяпер тэрыторыя Мінскага гадзіннікавага завода і парка імя Чалюскінцаў).

Будынак лютэранскай кірхі на вул. Захар’еўскай, дзе ў 1929 годзе размясцілася Цэнтральная дзіцячая тэхнічная станцыя (ЦДТС)
На ЦДТС была арганізавана работа майстэрняў і лабараторый: слясарнай, сталярнай, радыё і электратэхнічнай, пераплётнай, авіямадэльнай і фоталабараторыі.
Пачатак працы Цэнтральнай дзіцячай тэхнічнай станцыі паслужыў стымулам для адкрыцця тэхнічных станцый ва ўсіх рэгіёнах рэспублікі. Так, у кастрычніку 1931 года пачала сваю працу Дзіцячая тэхнічная станцыя ў горадзе Гомелі. У газеце «Піянер Беларусі» за 1936 год расказваецца пра поспехі юных тэхнікаў Слуцкай, Аршанскай, Магілёўскай, Барысаўскай, Жлобінскай, Мазырскай, Бабруйскай, Любанскай, Беліцкай дзіцячых тэхнічных станцый, а таксама пра шматлікія школьныя гурткі.
У 1939 годзе ЦДТС праводзіць Усебеларускія спаборніцтвы па авіямадэлізме, водных мадэлях і педальных аўтамашынах і Усебеларускую выставу дзіцячай і тэхнічнай творчасці.
У гады Вялікай Айчыннай вайны было разрабавана і знішчана каштоўнае абсталяванне станцыі, загінулі ў агнях пажарышчаў тварэння рук дзяцей і дарослых. На тэрыторыі, дзе размяшчалася ЦДТС, фашысты ўчынілі лагер ваеннапалонных.
Абараняючы Радзіму, загінулі інструктары Цэнтральнай дзіцячай тэхнічнай станцыі, нястомныя энтузіясты тэхнічнай творчасці: Георгій Кашын, Барыс Каган, Анатоль Кохан, дырэктар ЦДТС Барыс Раскін, завуч Фінкель.
Ужо ў верасні 1944 года Рада Народных Камісараў БССР пастанаўляе:
- Аднавіць дзейнасць цэнтральнай дзіцячай тэхнічнай станцыі.
- Даручыць Наркамасветы БССР падрыхтаваць і зацвердзіць у месячны тэрмін Палажэнне і штаты ЦДТС, адкрыць фінансаванне».
(Архіўная выпіска з пратакола пасяджэння Савета Народных Камісараў БССР ад 5 верасня 1944 года).
Урадам рэспублікі ставіцца задача ўзмацнення адукацыйнага боку пазашкольнай работы, усебаковае развіццё творчых здольнасцей дзяцей, выхавання ў іх цікавасці да працы і тэхнікі, ваеннай справы і спорту, на арганізацыю культурнага адпачынку. Прымаюцца меры да аднаўлення і ўмацавання сеткі дзіцячых тэхнічных станцый, стварэння новых. Творчая тэхнічная самадзейнасць дзяцей і падлеткаў працягвала перапынены вайной шлях.
В 1948 году Управлением Белорусской железной дороги Министерства путей сообщения СССР была создана Дорожная станция юных техников, ставшая преемницей ЦДТС. Ее работу возглавил работник железнодорожного ведомства Валентин Иванович Ерохин.
С кружковцами проводилась работа по созданию новых приборов, моделей, технических устройств. В творчество ребят прочно вошли конструирование и рационализаторство. Создавались приборы и устройства автоматики и телемеханики, конструировались малогабаритные транспортные и сельскохозяйственные машины.
С 1 января 1962 г. Дорожная станция юных техников г. Минска была передана в ведение Министерства просвещения БССР. Размещалась станция в здании школы по улице Свердлова, дом №30 (ныне гимназия №75).
В 1963 году Центральная станция юных техников (ЦСЮТ) (именно так с 1962 года называлось учреждение) переезжает в новое трехэтажное здание по улице Красноармейская, 15.

Будынак, у якім размяшчалася Цэнтральная станцыя юных тэхнікаў (вул. Чырвонаармейская. 15)
На ЦСЮТ пачынае работу пастаянна дзейная выстава дзіцячай тэхнічнай творчасці, на якую прадстаўлена больш за 300 дзіцячых работ, па напрамках:
- электроніка;
- авіямадэліраванне;
- суднамадэліраванне;
- радыёмадэліраванне;
- аўтамадэліраванне;
- мадэліраванне хімічных вытворчасцей.
З пачатку 60-х гадоў рэгулярна праводзяцца маштабныя масавыя мерапрыемствы з юнымі тэхнікамі рэспублікі.
- рэспубліканскія агляды рацыяналізатарскай і вынаходніцкай работы;
- рэспубліканскія канферэнцыі юных тэхнікаў і канструктараў;
- рэспубліканскія спаборніцтвы па тэхнічных відах спорту (па авія-, аўта-, суднамадэльным спорце; радыёгульні піянераў і школьнікаў).
У 1969 годзе на Мінскім аўтакольцы “Баравая” праведзены першыя рэспубліканскія спаборніцтвы па картынгу сярод школьнікаў. У іх прынялі ўдзел юныя спартсмены з Магілёўскай, Віцебскай, Гомельскай абласцей, Мінскага Палаца піянераў і ЦСЮТ.
Важную ролю ў развіцці ЦСЮТ і ў цэлым сістэмы тэхнічнай творчасці ў 70-я гады адыграла распараджэнне Савета Міністраў БССР 1967 года, якое прадугледжвала не толькі пашырэнне сеткі пазашкольных устаноў, але і ўмацаванне іх матэрыяльнай базы. У выкананне гэтага распараджэння на шэрагу прадпрыемстваў была арганізавана вытворчасць набораў канструктараў, нарыхтовак для дзіцячай тэхнічнай творчасці, а таксама пашырана сетка спецыялізаваных магазінаў па продажы розных тавараў для гэтых мэт. Прадпрыемствам і арганізацыям дазвалялася бязвыплатна перадаваць нявыкарыстаныя матэрыялы і абсталяванне дзіцячым пазашкольным установам.
Адным з напрамкаў работы ЦСЮТ па тэхнічнай творчасці стала работа з сельскімі школьнікамі. З гэтай мэтай у 1974 годзе быў арганізаваны завочны клуб “Юны тэхнік” па напрамках: пачатковае тэхнічнае мадэляванне, авіямадэліраванне, суднамадэліраванне, радыёаматарства, аўтааматарства, мадэляванне прамысловай і будаўнічай тэхнікі. Па выніках года праводзілася выстава работ навучэнцаў завочнага клуба.
Важную ролю ў прапагандзе дзіцячай тэхнічнай творчасці ў рэспубліцы адыгралі рэспубліканскія “Тыдні навукі, тэхнікі і вытворчасці для дзяцей і юнацтва”, якія праводзіліся ЦСЮТ з 1974 года штогод у дні зімовых канікул.
Пачынаючы з 1972 года, ЦСЮТ з’яўлялася пастаянным удзельнікам і прызёрам ВДНГ СССР. Работы навучэнцаў станцыі неаднаразова дэманстраваліся на прэстыжных міжнародных выставах: ЭКСПА-70 у Японіі, Лейпцыгскім кірмашы, выставе ЮНЕСКА ў Парыжы і інш.
У 70-я гады ЦСЮТ была ўключана ў спіс для паказу замежным турыстам. Больш за 40 дэлегацый з краін Еўропы, Азіі, Афрыкі, Амерыкі былі гасцямі юных тэхнікаў за гэтыя гады.
У 1977 годзе галоўным упраўленнем па замежным турызме пры Савеце міністраў СССР Цэнтральная станцыя юных тэхнікаў была ўзнагароджана Ганаровым дыпломам. У гэтым жа годзе ЦСЮТ прызнана пераможцам Усесаюзнага агляду пазашкольных устаноў, узнагароджана Дыпломам Пашаны ВДНГ СССР і прадстаўлена да шырокага паказу на ВДНГ СССР.
Важным фактарам у справе развіцця тэхнічнай творчасці стаў наданне станцыі ў 1978 годзе статусу рэспубліканскай. З гэтага моманту яна становіцца метадычным, арганізацыйным цэнтрам пазашкольнай работы па тэхніцы ва ўсіх навучальных установах Міністэрства асветы БССР.
У 1979 годзе за шматгадовую і плённую працу па камуністычным выхаванні піянераў і школьнікаў і ў сувязі з 50-годдзем з дня заснавання Рэспубліканская станцыя юных тэхнікаў (РСЮТ) была ўзнагароджана Ганаровай Граматай Вярхоўнага Савета БССР, такога ж заахвочвання вышэйшым дзяржаўным органам рэспублікі. Сцяпан Сцяпанавіч Аляшкевіч, які ўзначальваў установу ў 1975-1986 гг.
В 1979 году за многолетнюю и плодотворную работу по коммунистическому воспитанию пионеров и школьников и в связи с 50-летием со дня основания Республиканская станция юных техников (РСЮТ) была награждена Почетной Грамотой Верховного Совета БССР, такого же поощрения высшим государственным органом республики был удостоен директор РСЮТ Степан Степанович Олешкевич, возглавлявший учреждение в 1975-1986 гг.
У верасні 1978 года Мінскі гарадскі выканаўчы камітэт прымае рашэнне аб будаўніцтве новага будынкі для РСЮТ, а ў чэрвені 1981 года дае дазвол Міністэрству адукацыі на будаўніцтва, у адпаведнасці з распрацаваным праектам, Рэспубліканскай станцыі юных тэхнікаў на 600 месцаў.
У новым будынку абсталяваны 30 лабараторый, плошчай 60 кв.м. кожная, глядзельная зала на 250 месцаў, сталярная і слясарная майстэрні, бібліятэка, выставачная зала. Была набыта і ўведзена ў эксплуатацыю аўтамадэльная траса, на якой сталі праводзяцца спаборніцтвы рэспубліканскага ўзроўню.
У 80-я гады Рэспубліканская станцыя юных тэхнікаў прадоўжыла сваё развіццё як інструктыўна-метадычны цэнтр і арганізатар пазакласнай і пазашкольнай работы па тэхніцы ў рэспубліцы. Адным з асноўных напрамкаў дзейнасці становіцца ўзаемадзеянне са школай у арганізацыі пазакласнай работы па фізіцы, хіміі, тэхніцы. З гэтай мэтай актывізавалася праца завочнага клуба “Юны тэхнік” для сельскіх школьнікаў, арганізоўваліся новыя напрамкі работы, выдаваліся метадычныя рэкамендацыі па арганізацыі гуртковай работы ў сельскай школе і ў піянерскіх лагерах. Была праведзена рэспубліканская выстаўка “Юныя тэхнікі – школе”, на якой былі прадстаўлены самаробныя прыборы і наглядныя дапаможнікі для ўрокаў фізікі, хіміі і інш. Штогод праводзіўся рэспубліканскі конкурс школьнікаў “Космас”.
Планамерна вялася ў 80-я – 90-я гады на РСЮТ праца па рацыяналізацыі і вынаходніцтве. У гуртку “Тэхналогія і фізіка металаў” на працягу многіх гадоў вялася навукова-даследчая работа па напрамках: стварэнне новай энергазберагальнай крыніцы харчавання для люмінесцэнтных лямпаў, электрамагнітнае забруджванне навакольнага асяроддзя. 26 гурткоўцаў атрымалі 7 аўтарскіх пасведчанняў на вынаходніцтвы, апублікавалі звыш 116 навуковых артыкулаў і публікацый.
У 1991 годзе Рэспубліканская станцыя юных тэхнікаў была перайменавана ў Рэспубліканскі цэнтр тэхнічнай творчасці навучэнцаў (РЦТТУ).
Адным з напрамкаў работы РЦТТУ ў пачатку 90-х гадоў стала падрыхтоўка кадраў для пазашкольных устаноў тэхнічнага профілю. Так, сумесна з Мінскім педагагічным інстытутам ім. Горкага для студэнтаў фізічнага факультэта Цэнтрам быў арганізаваны спецкурс “Асновы навукова-тэхнічнай творчасці” па 50-гадзіннай праграме. Сумесна з Гомельскім універсітэтам падрыхтаваны вучэбна-тэматычныя планы на адкрыццё з 1993 года спецыяльнасці “Настаўнік фізікі і арганізатар тэхнічнай творчасці”.
У снежні 1992 года прыняты ў эксплуатацыю спартыўна-тэхнічны комплекс Рэспубліканскага цэнтра тэхнічнай творчасці навучэнцаў, месца правядзення практычных заняткаў юных матацыклістаў, аўтамабілістаў, картынгістаў, авія- і аўтамадэлістаў. Спарткомплекс прымаў навучэнцаў Беларусі, Расіі, Украіны, Латвіі, Літвы, Польшчы пры правядзенні спаборніцтваў па тэхнічных відах спорту рознага рангу.
Адным з ключавых момантаў пазашкольнага выхавання і навучання, распаўсюджвання перадавога педагагічнага вопыту , удасканалення вынікаў сумеснай творчасці педагогаў і навучэнцаў была і застаецца сістэма масавых мерапрыемстваў з дзецьмі і моладдзю. У 90-х – 2000-х гадах традыцыйнымі сталі спаборніцтвы па тэхнічных відах спорту на прызы РЦТТУ (па авія-, трасаваму мадэлізму, картынгу, хуткаснай радыётэлеграфіі). Штогод праводзіліся рэспубліканскія выставы тэхнічнай творчасці і фотаработ, рэспубліканскія конкурсы навукова-тэхнічнай творчасці навучэнцаў.
Вялікім дасягненнем калектыву педагогаў і навучэнцаў суднамадэльнай лабараторыі РЦТТУ ў 90 – 2000-я гады стала серыя паспяховых выступаў на міжнароднай арэне. Чэмпіёнамі і прызёрамі чэмпіянатаў свету і Еўропы па суднамадэльным спорце неаднаразова станавіліся выхаванцы Цэнтра Аляксандр Какараўцаў, Віталь Крывіч, Іван Цірынаў, Павел Пігуль, Яўген Каляда, Сяргей Карпік, падрыхтаваныя кіраўнікамі гурткоў Ігарам Іванавічам Міхалковічам і Міхаілам Эдуардам. Усяго з 1995 па 2008 год суднамадэлістамі РЦТТУ заваявана 37 медалёў чэмпіянатаў свету і Еўропы (з іх 15 залатых, 8 сярэбраных і 14 бронзавых).
Выступаючы ў 2003 годзе на Чэмпіянаце Еўропы па кордавых авіямадэлях у г. Руле (Францыя) гурткоўцы РЦТТУ Аляксандр Боб, Ягор Лафіцкі і Дзяніс Пятроўскі ўвайшлі ў шасцёрку наймацнейшых. Пераможцамі этапаў Кубка свету па авіямадэльным спорце станавіліся навучэнцы авіямадэльных гурткоў Кірыл Заграбельны (2006, 2007 гг.), Мікіта Міхееў (2008 г.). Гуртковец аўтамадэльнай лабараторыі Аляксандр Мосін у 2006 годзе стаў пераможцам прэстыжных міжнародных спаборніцтваў па радыёкіраваных аўтамадэлях “Кубак Кіева”.
У 2001-2003 гг. станавіліся лаўрэатамі Усерасійскага конкурсу “Космас” навучэнцы астранамічнага гуртка Цімафей Авілін, Іван Вятроў.
У 2003 годзе РЦТТУ сумесна з Беларускай асацыяцыяй незалежнага тэлебачання і фондам « Таленты трэцяга тысячагоддзя» пры садзейнічанні Фонда ААН у галіне народанасельніцтва (ЮНФПА) і Дзіцячага фонду ААН (ЮНІСЕФ) быў упершыню арганізаваны Міжнародны фестываль дзіцячых і маладзёжных відэафільмаў “Хрустальны бусел”. У фестывалі прынялі ўдзел дзіцячыя відэастудыі з Беларусі, Малдовы, Украіны і Літвы, якія прадставілі 85 работ. У 2004, 2009, 2011 гг. “Хрустальны бусел” працягнуў сваё развіццё, пашыраючы геаграфію краін-удзельніц і тэматыку прадстаўленых творчых работ. У 2011 годзе ў фестывалі, які быў прысвечаны Міжнароднаму Году моладзі, прынялі ўдзел 11 краін. Работы былі прадстаўлены ў намінацыях “Прырода і я”, “Экалогія душы”, “Мая радзіма”, “Міласэрнасць”, “Будзь у эпіЦэнтры тэхнічнай творчасці!”.
Адным з найважнейшых напрамкаў дзяржаўнай палітыкі ў адукацыі заўсёды было і застаецца цяпер грамадзянска-патрыятычнае выхаванне. У 1999 годзе РЦТТУ пакладзены пачатак правядзенню такога значнага ў патрыятычным выхаванні навучэнцаў праекта, як рэспубліканскія спаборніцтвы па юнацкім мотамнагабор’і памяці Героя Савецкага Саюза Пятра Купрыянава. У гэтых спаборніцтвах штогод бяруць удзел больш за 120 навучэнцаў мотагурткоў, якія прадстаўляюць усе рэгіёны Беларусі.
Яскравымі падзеямі ў жыцці юных тэхнікаў рэспублікі, якія нясуць у сабе велізарны выхаваўчы патэнцыял у грамадзянскім станаўленні асобы, сталі арганізаваныя РЦТТУ аўтамотапрабегі:
у 1994 годзе аўтамотапрабег па маршруце Мінск – Мір – Нясвіж – Стоўбцы – Мінск;
у 2002 годзе — па маршруце Мінск-Радашковічы-Лагойск- мемарыяльны комплекс “Хатынь” – мемарыяльны комплекс “Курган Славы” – Мінск;
у 2005 годзе – аўтамотапрабег прысвечаны 60-годдзю Перамогі ў Вялікай Айчыннай вайне, па маршруце Мінск – Радашковічы – Маладзечна – Вілейка – НДАЛ “Зубраня” – Крывічы – мемарыяльны комплекс “Долава” – мемарыяльны комплекс “Хатынь” – мемарыяльны комплекс “Курган Славы” – Мінск. У гэтым жа 2005 і ў 2009 годзе навучэнцы мотагурткоў РЦТТУ, прынялі ўдзел у аўтапрабегу “Масква-Брэст”, якія праводзяцца Расійскай Федэрацыяй. Дзеці наведалі гістарычныя мясціны, звязаныя з баявымі дзеяннямі, прывялі ў парадак месцы пахаванняў воінаў, усклалі вянкі да абеліскаў і мемарыялаў загінуўшых герояў.
Яркімі падзеямі ў жыцці юных тэхнікаў рэспублікі, якія нясуць у сабе велізарны выхаваўчы патэнцыял у грамадзянскім станаўленні асобы, сталі арганізаваныя РЦТТУ аўтамотапрабегі:
- у 1994 годзе аўтамотапрабег па маршруце Мінск – Мір – Нясвіж – Стоўбцы – Мінск;
- у 2002 годзе — па маршруце Мінск-Радашковічы-Лагойск— мемарыяльны комплекс «Хатынь» — мемарыяльны комплекс «Курган Славы» — Мінск;
- у 2005 годзе — аўтамотапрабег прысвечаны 60-годдзю Перамогі ў Вялікай Айчыннай вайне, па маршруце Мінск – Радашковічы – Маладзечна – Вілейка – НДАЛ “Зубраня” – Крывічы – мемарыяльны комплекс “Долава” – мемарыяльны комплекс “Хатынь” – мемарыяльны комплекс Курган Славы» – Мінск. У гэтым жа 2005 і ў 2009 годзе навучэнцы мотагурткоў РЦТТУ, прынялі ўдзел у аўтапрабегу “Масква-Брэст”, якія праводзяцца Расійскай Федэрацыяй. Дзеці наведалі гістарычныя мясціны, звязаныя з баявымі дзеяннямі, прывялі ў парадак месцы пахаванняў воінаў, усклалі вянкі да абеліскаў і мемарыялаў загінуўшых герояў.
Стаў традыцыйным, які прайшоў упершыню ў 2010 годзе, рэспубліканскі конкурс навукова- тэхнічнай творчасці навучэнскай моладзі “ТэхнаІнтэлект” — сумесны праект з Інстытутам інтэграваных форм навучання і маніторынгу адукацыі Беларускага Нацыянальнага тэхнічнага ўніверсітэта. Конкурсы, якія праводзяцца сумесна з БНТУ, прадэманстравалі практычнае ўключэнне моладзі ў стварэнне інавацыйных тэхнічных прадуктаў для развіцця ўсіх напрамкаў жыццядзейнасці беларускага грамадства.
Шматлікія мерапрыемствы і праекты ажыццявіліся дзякуючы энергіі і выбітным арганізатарскім здольнасцям Віктара Іосіфавіча Цвіркі, які з 1987 па 2009 год узначальваў Рэспубліканскі цэнтр тэхнічнай творчасці навучэнцаў.
Віктар Іосіфавіч стаяў ля вытокаў конкурсу навукова-тэхнічнай творчасці навучэнцаў Саюзнай дзяржавы “Таленты XXI стагоддзя”, рэспубліканскіх выставак тэхнічнай творчасці навучэнцаў, конкурсу “ТэхнаІнтэлект”, рэспубліканскай спартакіяды па тэхнічных відах спорту, міжнароднага фестывалю дзіцячага і маладзёжнага відэа “Хрустальны бусел”.
Віктар Іосіфавіч уваходзіў у склад рэдакцыйнай калегіі часопіса “Пазашкольнае выхаванне” быў арганізатарам і галоўным рэдактарам часопіса ”Юны тэхнік-вынаходнік“.
За шматгадовую плённую працу ў сістэме адукацыі, значны асабісты ўклад у развіццё тэхнічнай творчасці, тэхнічных відаў спорту сярод дзяцей і моладзі В.І. Цвірка быў узнагароджаны Ганаровай граматай Вярхоўнага Савета БССР, медалём “За працоўныя заслугі”, удастоены ганаровага звання “Заслужаны работнік адукацыі Рэспублікі Беларусь”.
У снежні 2009 года РЦТТУ ўзначаліў Аляксандр Пятровіч Далжэўскі. У перыяд з 2010 па 2014 год умацаваліся сувязі з грамадскімі арганізацыямі “Беларуская рэспубліканская піянерская арганізацыя”, “Беларускі рэспубліканскі саюз моладзі”. Быў праведзены шэраг маштабных рэспубліканскіх мерапрыемстваў, накіраваных на развіццё і падтрымку таленавітых дзяцей і моладзі, прыцягненне навучэнцаў да заняткаў тэхнічнай творчасцю, развіццё вынаходніцкай і рацыяналізатарскай дзейнасці: рэспубліканскі тыдзень тэхнічнай творчасці “Юнацтва. Інтэлект. Будучыня», выстава тэхнічнай творчасці «ТэхнаЭвалюцыя», форум медыятворчасці і праграмавання «Натхненне», рэспубліканскі конкурс камп’ютарных гульняў патрыятычнай накіраванасці «ПАТРЫЁТ.BY», рэспубліканскі конкурс мабільнага кіно «Нябачанае кіно», спартакіяды навучэнцаў Беларусі па тэхніцы », традыцыйныя рэспубліканскія спаборніцтвы на прызы РЦТТУ. Рэалізаваны інавацыйны праект “Укараненне мадэлі фарміравання прадпрымальнасці і дзелавой актыўнасці навучэнцаў ва ўстановах дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі тэхнічнага профілю”.
В рамках работы «Лаборатории передового педагогического опыта» ежегодно проводились республиканские семинары для различных категорий педагогических работников системы дополнительного образования, республиканские выставки научно-методической литературы и педагогического опыта.
С 2012 года учреждение было переименовано в Республиканский центр технического творчества (РЦТТ).
За многолетнюю плодотворную работу по обучению и воспитанию учащихся, развитие в республике научно-технического творчества среди детей и молодежи учреждение было награждено: Почетной грамотой Верховного Совета БССР (1979 г); Почетной грамотой Совета Министров Республики Беларусь (2000 г.).
В сентябре 2014 года центр пережил новое рождение, объединив учреждение образования «Республиканский центр технического творчества» и учреждение «Республиканский Дом учащихся и работников профессионального образования». Сохраняя традиции и опираясь на накопленный опыт обоих учреждений, Республиканский центр инновационного и технического творчества определяет новые пути развития системы непрерывного дополнительного образования детей и молодежи.
Дырэктара Рэспубліканскага цэнтра тэхнічнай творчасці
Барысенка – першы дырэктар Цэнтральнай дзіцячай тэхнічнай станцыі, 1929 год
Сакольчык Аляксандр – дырэктар Цэнтральнай дзіцячай тэхнічнай станцыі,1932 год

Сакольчык Аляксандр
Раскін Борыс – дырэктар Цэнтральнай дзіцячай тэхнічнай станцыі ў перадваенны перыяд span>
Дырэктара Рэспубліканскага цэнтра тэхнічнай творчасці

Ярохін Валянцін Іванавіч
дырэктар Дарожнай станцыі юных тэхнікаў (1948- 1965 г.г.)
Шаўцоў М.З. – дырэктар Цэнтральнай станцыі юных тэхнікаў (1966-1968 г.г.)

Мурашка Мікалай Яхімавіч
дырэктар Цэнтральнай станцыі юных тэхнікаў (1969-1974 г.г.)
За 85-гадовую гісторыю дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі праз гурткі дзіцячай тэхнічнай творчасці прайшло мноства навучэнцаў — у будучыні сталі паспяховымі навукоўцамі, інжынерамі, канструктарамі, вынаходнікамі, прадпрымальнікамі, бізнесменамі. Асновы іх творчага патэнцыялу былі закладзены ў тэхнічных гуртках устаноў адукацыі. Былых” юных тэхнікаў ” можна сустрэць сярод удзельнікаў міжнародных бізнес-форумаў, салонаў, венчурных кірмашоў, выстаў інавацый, конкурсаў і канферэнцый, у ліку заснавальнікаў і кіраўнікоў разнастайных формаў прадпрыемстваў у навукова-тэхнічнай сферы.
Сёння Рэспубліканскі цэнтр інавацыйнай і тэхнічнай творчасці рэалізуе адукацыйныя праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі па тэхнічнаму, спартыўна-тэхнічнаму, натуральна-матэматычнаму і іншым профілям, у больш чым 200 аб’яднаннях па інтарэсах, у якіх займаецца больш за 3500 якія навучаюцца. Аб’яднання па інтарэсах цэнтра з’яўляюцца эксперыментальнымі пляцоўкамі, у якіх распрацоўваюцца і апрабуюцца структурныя элементы навукова-метадычнага забеспячэння дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, інавацыйныя методыкі навучання і выхавання з наступным іх укараненнем у практыку работы ўстаноў адукацыі Рэспублікі. На занятках аб’яднанняў па інтарэсах педагогі дадатковай адукацыі ўдасканальваюць методыку рэалізацыі праграм аб’яднанняў па інтарэсах з базавым і павышаным узроўнем вывучэння адукацыйнай вобласці, з завочнай (дыстанцыйнай) формай, індывідуальных праграм дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі і распаўсюджванне гэтага вопыту ва ўстановах адукацыі Рэспублікі.
Якія стаяць перад цэнтрам задачы па фарміраванні і выкарыстанні творчага і прадпрымальніцкага патэнцыялу моладзі, пошуку і падтрымцы моладзевых даследчых і інавацыйных праектаў адкрываюць новыя напрамкі і формы дзейнасці. У цяперашні час у цэнтры створаны і развіваюцца творчыя, праектна-Эксперыментальныя лабараторыі для рэалізацыі праграм дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, заснаваныя на інавацыйным творчасці. Так, лабараторыя нана-біятэхналогій створана з мэтай выяўлення і падтрымкі адоранай і таленавітай моладзі ў галіне натуральна-навуковых дысцыплін і арыентацыі іх на высокатэхналагічныя прафесіі.
Асаблівую ўвагу плануецца надаць рэалізацыі праграм аб’яднанняў па інтарэсах, звязаных тэхнічным мадэляваннем, энергетыкай і электратэхнікай, інфарматыкай, вылічальнай тэхнікай і мультымедыйнымі тэхналогіямі, навуковымі даследаваннямі ў галіне энергазберагальных тэхналогій, аўтаматыкай, тэлемеханікай, робататэхнікай і інтэлектуальнымі сістэмамі, радыётэхнікай і радыёэлектронікай, авіяцыяй, касманаўтыкай і аэракасмічнай тэхнікай. Менавіта гэтыя адукацыйныя праграмы з’яўляюцца запатрабаванымі і сацыяльна-значнымі ў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі Рэспублікі Беларусь і Расійскай Федэрацыі. Лепшыя работы і даследаванні навучэнцаў прадстаўляюцца на конкурсе навукова-тэхнічнай творчасці навучэнцаў Саюзнай дзяржавы «таленты XXI стагоддзя» — сумеснага праекта Пастаяннага камітэта Саюзнай дзяржавы, Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, Міністэрства адукацыі і навукі Расійскай Федэрацыі.
У цяперашні час вялікім попытам ва ўсім свеце карыстаюцца IT-спецыялісты. У мэтах навучання і прафарыентацыі будучых высокакваліфікаваных кадраў з ранніх гадоў у цэнтры створаны ІТ-класы. Праца ў аб’яднаннях па інтарэсах па дадзеным профілі накіравана на распрацоўку прыкладанняў, Стварэнне і прасоўванне web-сайтаў; навучэнцы асвойваюць кампутарную графіку, кампутарную анімацыю, 3D-праектаванне, спасцігаюць асновы web-дызайну; гейм-дызайну, дызайну інтэр’еру, Аўта – авія – і суднамадэляў; фота-, відэамантаж; асновы праектавання сістэмы аховы і відэаназірання. Лабараторыя інфармацыйных тэхналогій цэнтра арганізуе правядзенне традыцыйных мерапрыемстваў для таленавітай моладзі Рэспублікі: Рэспубліканскі конкурс па распрацоўцы камп’ютарных гульняў патрыятычнай накіраванасці “ПАТРИОТ.by” і рэспубліканскі форум медыятворчасці і праграмавання “натхненне”.
З 2014-2015 навучальнага года Цэнтр стаў эксперыментальнай пляцоўкай для рэалізацыі эксперыментальнага праекта «апрабацыя адукацыйных праграм дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў галіне робататэхнікі». Ўкараненне ў адукацыйны працэс адукацыйных праграм дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў галіне робататэхнікі дасць магчымасць павысіць цікавасць моладзі да навукова-тэхнічнай творчасці, развіць навыкі і ўменні тэхнічнага канструявання і мадэлявання, ажыццяўляць прафарыентацыю на тэхнічныя і інжынерна-тэхнічныя прафесіі і спецыяльнасці.
У мэтах выканання Мемарандума паміж Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь і дзяржаўнай карпарацыяй па атамнай энергіі «Расатам» аб намерах па стварэнні інфармацыйнага цэнтра па атамнай энергіі ў Рэспубліцы Беларусь ад 9 чэрвеня 2014 г.падпісана пагадненне аб супрацоўніцтве паміж цэнтрам і аўтаномнай некамерцыйнай арганізацыяй «Інфармацыйны цэнтр атамнай галіны» (Расійская Федэрацыя). Інфармацыйны цэнтр па атамнай энергіі, адкрыты для наведвальнікаў на некамерцыйнай аснове, створаны з мэтай павышэння якасці навуковай, тэхнічнай, інавацыйнай і адукацыйнай дзейнасці ў галіне прыродазнаўчых навук (фізіка, інфарматыка, Астраномія), ядзернай фізікі і ядзерных тэхналогій, фарміравання ўстойлівага станоўчага грамадскай думкі ў дачыненні да планаў сацыяльна-эканамічнага развіцця Рэспублікі Беларусь, звязаных з развіццём прадпрыемстваў атамнай галіны расійскім бокам, стварэння зацікаўленасці ў моладзі атрымліваць адукацыю па спецыяльнасцях, звязаных з атамнай галіной. У інфармацыйным цэнтры ажыццяўляецца выкананне асветніцкіх праграм, правядзенне адукацыйных, навукова-тэхнічных і іншых мерапрыемстваў, Арганізацыя канферэнцый, лекцый, семінараў і г.д. з удзелам студэнтаў і навучэнцаў розных адукацыйных устаноў, прадстаўнікоў навукова-даследчых інстытутаў, спецыялістаў і іншых арганізацый.
Цэнтр стаў месцам правядзення сумесных з іншымі, у тым ліку міжнароднымі, адукацыйнымі ўстановамі і арганізацыямі, мерапрыемстваў: кантактна-кааперацыйных біржаў, конкурсаў даследчых работ навучэнцаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі, цырымоній узнагароджання пераможцаў і прызёраў Рэспубліканскага конкурсу інавацыйных праектаў, спаборніцтваў па авіямадэльным спорце «Белы бусел» (сумесна з грамадскім аб’яднаннем «Беларуская федэрацыя авіяцыйнага спорту»), выставы «адукацыя ў Кітаі» і інш. Цэнтр-новы праект, які дазваляе інтэграваць рэсурсы, намаганні навукі, адукацыі і вытворчасці для развіцця прафесійных інтарэсаў навучэнцаў і моладзі, які ажыццяўляе падтрымку моладзевых інавацыйных праектаў, арганізацыю і правядзенне рэспубліканскіх фестываляў і конкурсаў інавацыйных ідэй і распрацовак.
У той жа час захоўваюцца і традыцыйныя, правераныя часам мерапрыемствы і праекты, такія як рэспубліканскія выставы-кірмашы «Горад майстроў», традыцыйны рэспубліканскі конкурс навукова-тэхнічнай творчасці навучэнцаў «Тэхнаінтэлект». Конкурс з’яўляецца сумесным праектам Рэспубліканскага цэнтра інавацыйнага і тэхнічнай творчасці і Інстытута інтэграваных форм навучання і маніторынгу адукацыі Беларускага Нацыянальнага тэхнічнага універсітэта. У праграмах работы аб’яднанняў па інтарэсах устаноў адукацыі Рэспублікі будзе нададзена асаблівая ўвага падрыхтоўцы мадэляў і праектаў для ўдзелу ў рабоце секцый конкурсу:
-
< li>Тэхнічнае мадэляванне; < / li>
< li>Энергетыка і электратэхніка; < / li>
< li>Экалогія і рацыянальнае прыродакарыстанне; < / li>
< li>робататэхніка, аўтаматыка і інтэлектуальныя сістэмы;< / li>
< li>Інфармацыйныя сістэмы і тэхналогіі; < / li>
< li>Авіяцыя, касманаўтыка і аэракасмічная тэхніка;< / li>
< li>малюнак.
Традыцыйна ў цэнтры праводзяцца заключныя этапы раённых, гарадскіх, абласных спаборніцтваў па тэхнічных відах спорту. Наймацнейшыя спартсмены-тэхнікі змагаюцца за прызавыя месцы ў спартакіядзе навучэнцаў па тэхнічных відах спорту «Тэхнаспорт»:
-
< li>трассовый мадэлізм; < / li>
- судамадэльны спорт;
< li>радыёспорт;< / li>
< li>авіямадэльны спорт; < / li>
< li>ракетамадэльны спорт;< / li>
< li>картынг;< / li>
< li>Автомодельная спорт.
Традыцыйныя рэспубліканскія спаборніцтвы па юнацкім мотамнагабор’і памяці Героя Савецкага Саюза Пятра Купрыянава з’яўляюцца сапраўднай школай патрыятызму для моладзі краіны.
На экспазіцыі Рэспубліканскай выставы тэхнічнай творчасці” Тэхнаэвалюцыя ” прадстаўлены інавацыйныя праекты, тэхнічныя мадэлі навучэнцаў пераможцаў гарадскіх, раённых і абласных выстаў устаноў адукацыі Рэспублікі.
У мэтах павышэння ўзроўню прафесійнай кампетэнтнасці педагагічных работнікаў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу па рэалізацыі адукацыйных праграм дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі працягне працу Рэспубліканская лабараторыя педагагічнага вопыту. Педагогі дадатковай адукацыі Рэспублікі дзеляцца сваім педагагічным вопытам на старонках часопіса «Юны тэхнік і вынаходнік» – сумеснага праекта Выдавецтва «Пачатковая школа» і Рэспубліканскага цэнтра інавацыйнай і тэхнічнай творчасці.
Укараненне цэнтрам новага зместу і форм работы па рэалізацыі адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, правядзенні рэспубліканскіх масавых выхаваўчых мерапрыемстваў разам з захаваннем традыцый, накіраваныя на стварэнне ўмоў, якія дазваляюць падрастаючаму пакаленню праектаваць прастору для самарэалізацыі, індывідуалізацыі, пабудовы вектара асобаснага і прафесійнага развіцця, і, тым самым, адкрываць для сябе новыя перспектывы развіцця.
У мэтах удасканалення сістэмы прафесійнай арыентацыі моладзі Рэспублікі Беларусь у 2015 годзе Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ініцыявала развіццё руху JuniorSkills Belarus, каардынатарам якога з’яўляецца ўстанова адукацыі «Рэспубліканскі цэнтр інавацыйнай і тэхнічнай творчасці». Рух JuniorSkills Belarus накіраваны на прыцягненне ўвагі навучэнцаў дзяцей і моладзі да свету сучасных прафесій, аказанне дапамогі ў выбары далейшага прафесійнага шляху.
Даведачна: рух JuniorSkills была ініцыяваная ў Расійскай федэрацыі ў 2014 годзе. У лістападзе 2014 года праграма JuniorSkills па рашэнні Генеральнай Асамблеі WorldSkillsRussia становяцца часткай руху WorldSkills Расія. 22 верасня 2015 года даручэннем Прэзідэнта Расійскай Федэрацыі праграма JuniorSkills ўключана ў новую мадэль дадатковай адукацыі дзяцей Расіі.
У рамках руху JuniorSkills у Беларусі праводзяцца рэспубліканскія і рэгіянальныя конкурсы, семінары і іншыя мерапрыемствы ў галіне робататэхнікі і штучнага інтэлекту. На сённяшні дзень назапашаны значны вопыт работы ў гэтым напрамку, у тым ліку ў маі 2016 года прайшоў I рэспубліканскі конкурс па асновах прафесійнай падрыхтоўкі сярод школьнікаў 10-17 гадоў JuniorSkills Belarus у рамках II Рэспубліканскага конкурсу прафесійнага майстэрства сярод рабочых (служачых), спецыялістаў і навучэнцаў, якія атрымліваюць прафесійна-тэхнічную, сярэднюю спецыяльную, вышэйшую адукацыю «WorldSkills Belarus — 2016».
У цяперашні час JuniorSkills актыўна развіваецца як міжнародны рух у рамках WorldSkills. Для далейшага ўдасканалення сістэмы прафесійнай арыентацыі ў Рэспубліцы вялікае значэнне набывае ўдзел беларускіх школьнікаў у конкурсных мерапрыемствах у рамках Міжнароднага руху JuniorSkills. Навучэнцы ўстаноў адукацыі Рэспублікі Беларусь ужо неаднаразова паспяхова выступалі ў розных чэмпіянатах JuniorSkills з міжнародным удзелам, сярод якіх чэмпіянаты JuniorSkills ў рамках нацыянальных чэмпіянатаў скразных рабочых прафесій высокатэхналагічных галін прамысловасці па методыцы WorldSkills (Расія), што з’яўляецца доказам паспяховага развіцця руху ў Рэспубліцы.
Сярод мерапрыемстваў, накіраваных на развіццё руху JuniorSkills у Рэспубліцы Беларусь:
-
< li>i рэспубліканскі конкурс па асновах прафесійнай падрыхтоўкі для школьнікаў 10-17 гадоў JuniorSkills Belarus (май 2016 года);< / li>
< li>удзел каманды Беларусі ў II нацыянальным чэмпіянаце JuniorSkills з міжнародным удзелам (Краснагорск, Расія, май 2016 года);< / li>
< li>удзел каманды Беларусі ў спаборніцтвах JuniorSkills Hi-Tech у рамках III нацыянальнага чэмпіянату рабочых прафесій высокатэхналагічных галін прамысловасці (Екацерынбург, Расія, лістапад 2016г.);< / li>
< li>удзел каманд Беларусі ў III нацыянальным чэмпіянаце JuniorSkills з міжнародным удзелам (Краснадар, Расія, май 2017г.).
Дзякуючы паспяховым выступленням каманд беларускіх школьнікаў у чэмпіянатах JuniorSkills з міжнародным удзелам (у Расіі) навучэнцы Рэспублікі Беларусь прынялі ўдзел у прэзентацыйных спаборніцтвах JuniorSkills (Абу-Дабі, Аб’яднаныя Арабскія Эміраты) у рамках 44-га Міжнароднага чэмпіянату прафесійнага майстэрства WorldSkills International (13-20 кастрычніка 2017, 6600 удзельнікаў, 77 краін).
II Рэспубліканскі конкурс па асновах прафесійнай падрыхтоўкі сярод навучэнцаў устаноў адукацыі “JuniorSkills Belarus «(далей – рэспубліканскі конкурс» JuniorSkills Belarus«) праходзіў у перыяд з лютага па май 2018 года ў рамках III Рэспубліканскага конкурсу прафесійнага майстэрства»WorldSkills Belarus 2018”. Рэспубліканскі конкурс праводзіўся па 10 конкурсных намінацыях. На першым этапе ў конкурсе прынялі ўдзел больш за 1500, на другім – 750, на трэцім – 129 навучэнцаў. Пераможцамі і прызёрамі заключнага этапу рэспубліканскага конкурсу сталі 57 навучэнцаў.
З 22 па 27 жніўня 2019 года нацыянальная каманда Рэспублікі Беларусь прыняла ўдзел у 45-м сусветным чэмпіянаце па прафесійным майстэрстве па стандартах «Ворлдскиллс» у г.Казані (Расійская Федэрацыя) па кампетэнцыях WorldSkills Juniors. Удзельнікі з Беларусі выступалі ў наступных кампетэнцыях:
-
< li>вэб-тэхналогіі; < / li>
< li>графічны дызайн; < / li>
< li>эксплуатацыя беспілотных авіяцыйных сістэм; < / li>
< li>Полімеханіка і аўтаматызацыя .
Сярэбраныя медалі атрымалі цароў Максім Яўгенавіч –навучэнец 10 класа ДУА «Гімназія №7 г.Віцебска» ў кампетэнцыі «графічны дызайн», Парфяновіч Максім Анатольевіч – навучэнец 8 класа ДУА «Сярэдняя школа № 18 г. Барысава» ў кампетэнцыі «эксплуатацыя беспілотных авіяцыйных сістэм», Штраўс Мікіта Мікалаевіч – навучэнец УА «РІПА» філіял «каледж сучасных тэхналогій у машынабудаванні» у кампетэнцыі «Палімеханіка і аўтаматызацыя», Мельнікаў Ілля Вячаслававіч – навучэнец УА «РІПА» філіял «каледж сучасных тэхналогій у машынабудаванні» у кампетэнцыі «Прамысловая робататэхніка».
Бронзавы медаль у кампетэнцыі “вэб-тэхналогіі «заваяваў Калько Ілля Уладзіміравіч – навучэнец 10 класа ДУА»Клецкая сярэдняя школа №3”.
Загадам Міністра адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 21.12 2020 г. №870 ўстанова адукацыі “Рэспубліканскі цэнтр інавацыйнай і тэхнічнай творчасці” перайменавана ва ўстанову адукацыі “Нацыянальны дзіцячы тэхнапарк”. Дзіцячы тэхнапарк з’яўляецца установай дадатковай адукацыі адораных дзяцей і моладзі і ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 12 красавіка 2019 г. №145 “аб стварэнні ўстановы адукацыі “Нацыянальны дзіцячы тэхнапарк”, Палажэннем аб парадку рэалізацыі адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі адораных дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 1 жніўня 2019 г. №128, Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. №149, іншымі актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь, рашэннямі заснавальніка і Статутам.