![Group (2)](http://ndtp.by/wp-content/uploads/2021/05/Group-2.png)
Інжынерна-тэхнічныя цэнтры
Інжынерна-тэхнічныя цэнтры, высокатэхналагічныя адукацыйныя пляцоўкі, якія ствараюцца ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі і якія дазваляюць выконваць практычныя інжынерна-тэхнічныя даследаванні і праекты ў натуральна-матэматычным і інжынерных напрамках ва ўзаемадзеянні з установамі дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, установамі вышэйшай адукацыі, іншымі навукова-даследчымі арганізацыямі.
У такіх цэнтрах навучэнцы могуць працаваць над праектамі, звязанымі з робататэхнікай, аўтаматызацыяй, энергетыкай, інфармацыйнымі тэхналогіямі і іншымі абласцямі – праводзіць эксперыменты, вывучаць розныя працэсы і ствараць інавацыйныя праекты. Гэта дапамагае ім развіваць крытычнае мысленне, навыкі рашэння праблем і ўменне працаваць у камандзе.
Важным аспектам працы інжынерна-тэхнічных цэнтраў з’яўляецца інтэграцыя іх дзейнасці з вучэбным працэсам. Настаўнікі могуць выкарыстоўваць абсталяванне цэнтраў для правядзення практычных заняткаў, дэманстрацыі эксперыментаў і арганізацыі лабараторных работ. Гэта дазваляе вучням лепш зразумець вывучаемыя прадметы і прымяняць атрыманыя веды на практыцы.
Значную ролю ў функцыянаванні інжынерна-тэхнічных цэнтраў мае выяўленне, развіццё і падтрымку адораных навучэнцаў. Інжынерна-тэхнічныя цэнтры могуць ўкараняць спецыяльныя праграмы і праводзіць мерапрыемствы для выяўлення таленавітых дзяцей і моладзі, а таксама прадастаўляць ім індывідуальныя адукацыйныя траекторыі і дадатковыя заняткі для паглыблення ведаў і развіцця навыкаў.
У інжынерна-тэхнічных цэнтрах навучэнцы могуць распрацоўваць праекты для ўдзелу ў рэспубліканскіх і міжнародных конкурсах. Гэта стымулюе творчае мысленне, вучыць прэзентаваць вынікі сваёй працы шырокай аўдыторыі. Удзел у такіх конкурсах дапамагае пашырыць кругагляд, умацаваць упэўненасць у сабе, атрымаць прызнанне і вопыт, які можа спатрэбіцца пры паступленні ў вну і ў далейшай кар’еры.
Праца над праектамі ў інжынерна-тэхнічных цэнтрах таксама можа быць звязана і з паступленнем у Нацыянальны дзіцячы тэхнапарк. На базе інжынерна-тэхнічных цэнтраў навучэнцы могуць распрацоўваць і рэалізоўваць праекты, звязаныя з актуальнымі тэхналагічнымі напрамкамі, такімі як робататэхніка, інфармацыйныя тэхналогіі, энергетыка і іншыя. Гэта дазволіць ім атрымаць вопыт працы над рэальнымі задачамі, палепшыць свае навыкі ў абранай сферы і падрыхтавацца да паступлення ў дзіцячы тэхнапарк, дзе праектная дзейнасць цесна звязана з рэальным сектарам эканомікі.
Такім чынам інжынерна-тэхнічныя цэнтры спрыяюць прафесійнай арыентацыі навучэнцаў. Многія з іх пасля заканчэння школы выбіраюць тэхнічныя спецыяльнасці, такія як інжынер-канструктар, праграміст, спецыяліст па робататэхніцы і іншыя, так як ўжо маюць уяўленне пра змест сваёй будучай прафесіі, а таксама досвед працы з сучасным абсталяваннем і тэхналогіямі. Гэта забяспечвае адпаведнасць адукацыйных праграм патрэбам рынку працы і спрыяе развіццю эканомікі краіны.
![Group (2)](http://ndtp.by/wp-content/uploads/2021/05/Group-2.png)